Gratis Rejsedagbog

jordomrejse2009 » Beretninger » Den første uge i Thailand

Den første uge i Thailand

Så kommer der en lille opdatering oven på vores snart første uge i Thailand. Det har ligesom Indien været ufattelig oplevelsesrigt og rigtig spændende. Da vi ankom til Thailand d. 7. juli tog Pim, Urt og nogle fra deres familie lige så pænt imod os og vi forlod lufthavnen for at køre mod deres hjem lidt uden for Bangkok. Allerede på vejen ind var det tydeligt at se forskellen fra Indien. Store velkonstruerede vejsystemer omgivet af store industribygninger. Horisonten var i den grad præget af et grønt og frodigt udseende og ikke den der halv-døde kedelige og beskidte natur vi netop kom fra. Da vi ankommer, er førstehåndsindtrykket af deres kvarter et lille hyggeligt kvarter med fredelige mennesker og mange gadehunde :-) De bor i et fint lille hus der overraskende for os, havde både tv, computer med internet, telefon og vaskemaskine. Vi får lov at sove i et fint lille rum med en stor seng. Efter vi havde indlogeret os tog vi sammen med Pim og de andre ind i et enormt shoppingcenter der ligger tæt på hvor de bor. Det passede Stephie rigtig godt :-) Der brugte vi så resten af dagen.

Dagen efter skulle vi ind og se Bangkok. Vi kørte til the Grand Palace i Bangkok som desværre var lukket. Derefter tog vi på en udstilling fra 2006 og 2007 til ære for nogle i det Thailandske kongehus. Det var store troner og kongestole, diverse skulpturer og store skibe lavet i det pureste guld. Selv tæpperne derinde var broderet af guldtråde. Der var ufattelig mange vagter, da alt derinde simpelthen var guld og diamanter. Selvom det var rigtig lyst udenfor blev man næsten blændet når man kom ind, da alting skinnede så meget derinde. Det var ekstremt flot, men desværre var det ikke tilladt at tage billeder derinde. Derefter var vi i et andet shoppingcenter som ligger inde midt i Bangkok. Ved siden af dette var tre yderligere centre placeret, hvilket ikke bare passede Stephie godt, men rigtig rigtig godt :-) Derudover var vi helt vilde med Bangkok. Den var lidt som vi havde troet New Delhi ville være. Det var lige hvad man forbandt med en rigtig storby. Vejen derind til var rigtig flot og man kunne rigtig se storbyen på afstand med skyskrabere osv. Centrum var livlig uden at være for meget og butikkerne stod i kø for at sælge til os uden at presse på. Lige som vi gerne ville have det. En mærkværdig ting ved Bangkok er blandt andet deres meget skrigfarvede taxier. Omkring halvdelen af dem er fuldstændig pink farvet. Og den anden halvdel er delt ud på andre skrigende farver som orange, gul, blå og grøn. Lidt sjovt, men meget praktisk.

Den efterfølgende dag (9. Juli) var vi i et stort Tigertempel. Det var en rigtig fed oplevelse da vi fik lov at følge med en tiger ned til tilskuerpladsen og gå ved siden af den. Vi var inde og få taget en hel masse billeder med dem og de var bare enormt store og flotte. Dog var det med lidt blandede følelser da det var ret tydeligt at tigerne var bedøvet med et eller andet sløvende. Det var synd for dem om end det ikke er en oplevelse vi ville være foruden :-)

På Stephies fødselsdag tog vi turen ind til Bangkok på egen hånd og kom ind og se The Grand Palace som var en rigtig god oplevelse at have med. Det var stort, flot og mærkværdigt for os, da vi havde lidt svært ved at identificere hvad det egentlig var. Det mindede mest af alt om et virvar af store flotte bygninger og skulpturer i flotte farver samt en masse flotte malerier.  Bagefter ville vi hyre en tuctuc (en slags knallert taxi) for at komme hen til klumpen af shoppingcentre i centrum. Vores chauffør virkede rigtig flink og bildte os dumme turister ind at centret først åbnede kl. 1. Så i mellemtiden kunne han jo køre os rundt til et par seværdigheder inden – uden ekstra omkostninger. Turen ville kun koste os 50 baht, altså under 10 kr. Vi takkede som dumme turister ja og han kørte os som lovet hen til den store buddha figur opstillet i Bangkok. Den var også rigtig flot. Området omkring virkede meget helligt da en masse thaier var der for at bede. Efter endte vi hos en smykkeforretning hvor vi ret hurtigt var ude af. Derefter en skrædder som vi også hurtigt forlod. Næst en skrædder igen der desværre fangede os. Det var et rigtig fint og velbesøgt sted med masser af andre turister. Nicolai fik købt et helt jakkesæt og en skjorte. Da vi kom ud for at køre videre med vores chauffør var han naturligvis væk, og da vi kiggede rundt og så adskillige andre tuctuc’er komme rullende ind med turister, begyndte det at gå op for os hvordan det hele hang sammen :-) men en god oplevelse var det, og vi havde aldrig selv fundet hen til de skræddere alligevel, som vi i øvrigt gerne ville :-) derefter tog vi en almindelig taxa hen til de shoppingcentre hvor vi brugte resten af dagen.

I dag skulle vi fra Bangkok og mod Pattaya. Vi var rigtig spændte på at se vores hotel og område. Vi ankom og det var bare paradis. Hotellet ligger oppe på et bjerg sammen med en masse andre lækre ferie hoteller. Alt er grønt og frodigt heroppe og der er udsigt lige ud til stranden. Der er en stor flot pool med tilhørende dejligt område. Værelset er rigtig fint og restauranten er rigtig god med et bredt udvalg af forskelligt mad så vi altid kan få noget vi synes om hvad enten vi har hjemve eller har lyst til thai mad :-)

Vores badeferie her i paradiset vil vi opdatere mere om inden vi rejser til USA. Ikke mere her fra denne gang :-) hav det godt.

Da vores billeder er for store til at lægge op på den her hjemmeside har vi lagt dem op et andet sted. I kan se lidt billeder fra Thailand på: http://picasaweb.google.dk/nicolaihamilton/DenFRsteUgeIThailand#