Gratis Rejsedagbog

australien2011 » Beretninger » Kangaroo Island

Kangaroo Island

Kangaroo Island 21.-22. oktober

Vi blev hentet på vores hotel i Adelaide kl. 6.00, så vi havde været tidligt oppe. Efter opsamling af andre turister, skulle vi med en hurtig færge til Kangaroo Island. Vi havde ikke noget program over dagens forløb, men blev bestemt ikke skuffede. Vi blev kørt rundt i bus, og det første stop, var ved et eucalyptus destilleri, her så vi hvordan den dyre olie blev lavet og hørte om alle anvendelses mulighederne, vi fik også mulighed for at købe små flasker af de dyre dråber. Herefter kørte vi videre til en restaurant hvor vi fik serveret dejlig australsk mad og efter frokosten blev vi præsenteret for 5 forskellige fugle. Børnene prøvede alle at have en falk på armen – stor oplevelse. Endnu større var den næste oplevelse, her var vi nemlig ude at se en søløve koloni. Søløverne svømmer rundt og fanger fisk i 3 dage, hvorefter de ligger sig på stranden og hviler sig i 3 dage. Vi var tæt på dyrene, som ikke gjorde det store notits af os. Efter dette besøg tog vi til en dyrepark, her fodrede vi kænguruer, og blev præsenteret for en masse andre australske dyr, som vi ikke anede findes. Den største oplevelse var dog. at få lov til at holde baby-kænguruer. Bjørn blev meget gode venner med en lille fræk fyr, som meget gerne ville nusse Bjørn i ansigtet, og den prøvede også lige et lille bid i hagen. Da vi om aftenen skulle på restaurant, ville han alligevel ikke have kænguru-bøf, som han ellers har sagt, at han gerne vil smageJ. Vi boede på et fint hotel med pragtfulde værelser og en fantastisk udsigt over vandet.

Efter morgenmaden blev vi igen hentet af bussen, vores buschauffør er lidt komisk, han er både chauffør og guide, men mumler meget når han fortæller noget, men han har en god humor. Vi er dog glade for at der er sikkerhedsseler i bussen, aldrig har vi kørt så hurtigt i en bus, og selvom her er øde, svinger vejene meget. Chaufføreren  har boet på øen hele sit liv og selvom hans børn har studeret andre steder er de vendt tilbage til øen igen. De andre turister i bussen er en sjov blanding af englændere, italienere, tyskere og australiere. De er alle meget ældre end os, så vi joker med at vi er på tur med ældresagen. De ”gamle” morer sig over vores børn og flere har vist os de billeder de har taget af børnene med forskellige dyr. Børnene synes at det er herligt at de kan tale om andre mennesker uden at de kan forstå det. Flere har fået øgenavne (hvem har de mon det fra?) så vi er på tur med både professor Snape og ”Aben”

Det første sted vi besøgte var en honningfarm, her så vi hvordan honning bliver produceret og bagefter var der smagsprøver og mulighed for at købe honning. De havde også salg af mange andre ting, og jeg købte en fleece trøje. Det er blevet koldt og overskyet, og det har vi ikke lige tøj med til, så både børnene og Bjørn er flove over mig, jeg går nemlig rundt med sorte tykke sokker i sandaler.Efter dette sted besøgte vi nogle drypstenshuler. Efter frokosten, som i dag bestod af hjemmelavede burgere, kørte vi igen én af australiens største national parker. Her så vi nogle enorme klippesten i alle mulige former, herfra var der en helt fantastisk udsigt. Vi vandrede også af nogle stier ned til nogle klipper hvor sæler lå og hvilede sig. På vej derned så vi en sort slange (Black Tiger – som er iblandt verdens 10 farligste slanger, dens bid kan være livsfarligt)

Hele tiden ser vi underlige dyr, store pindsvin, et kæmpe firben (kan ikke huske hvad den hedder men den var større end en kanin) flokke af kænguruer, en meget tam wallaby (mini kænguru – som kom helt hen til børnene, så de kunne klappe den) Der er hele tiden noget at se på og vi oplever rigtig mange ting. Børnene har flere gange spurgt hvornår vores ferie starter, hermed mener de hvornår vi bare skal slappe af, og selv bestemme hvornår vi skal op og hvad vi skal lave. De ser meget frem til at vi får vores camper og til at de kan komme ud at bade……

Det sidste stop på vores 2-dages tur var nede ved en havn, hvor en af de lokale hver dag fodrede pelikaner, det var en meget sjov oplevelse, svært at beskrive, det skal bare opleves…… Inden vi igen tog med færgen til fastlandet, blev vi sat af bussen så vi lige kunne købe noget mad til færge-turen, vi blev enige om pizza.

Det var en super god tur og en god start på ferien.